2023. március 1., szerda

Akkumulátorgyár? Pfúj, vigyék Angliába!

Vagy Spanyol'ba. Ez most az izgalmas tét.
A teljes magyar ellenzék beleélte magát, hogy essen bár piros hó, akkor sem lesz akkumulátorgyár hazánkban. Sehol. De tényleg sehol.
Közben a BMW és a Jaguar autócégek tulajdonosa, a Tata Motors megversenyezteti egymással a brit és a spanyol kormányt: csekély 500 millió font állami támogatásért cserébe hajlandó Angliában felépíteni az akkugyárat. Ha a kormánynak nincs e célra félmilliárdja, máris viszik a projektet Spanyolországba.
A brit közvélemény sajnos nem olyan tájékozott, mint a magyar ellenzék, ott bizony szeretnének akkugyárat, "font-os" nemzetgazdasági kérdésnek tartják, hogy náluk épüljön és működjön. Ők úgy tudják, ezen múlik, lesz-e jövője a brit autógyártásnak.
A jelek szerint a spanyol közvélemény még botorabb, képesek lennének rálicitálni a britekre, csak hogy biztosan övék legyen, amit a magyar ellenzék kitiltana a honból. Tiszta szerencse, hogy ellenzékünk érti az idők szavát, tudja, mitől lesz fejlett a 21. században egy ország.
Tegyük hozzá a teljesség kedvéért: akkumulátorokkal foglalkozni tényleg nagyon komoly környezeti és egészségügyi kockázat. Ha ez lebeg az ellenzék szeme előtt, csak helyeselhetünk. Az érem másik oldala azonban, hogy ipar híján fejletlenül és viszonylagos szegénységben élni is nagy kockázat, és úgy tűnik, a britek/spanyolok ezt sem hagyják figyelmen kívül. Továbbá, ha ekkora a veszély, akkor talán nem az akkugyár, hanem az elektromos autók ellen kellene kampányolni, hiszen az akkumulátor végül is azokhoz kell.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése